| Fun Toys - Martin Bravenboer - |  |
Geplaatst: Vr 30-11-2007 12:27:11 |
|
|
| Victory |
| Senior Counsellor |
 |
 |
| Geregistreerd op: 4-5-2006 |
| Berichten: 459 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Sinterklaasvierders dupe internetbedrijf
SCHIEDAM - De politie is een diepgravend onderzoek begonnen naar de mogelijke oplichtingspraktijken van het Schiedamse speelgoedbedrijf Fun-Toys.
Inmiddels is bij het korps Rotterdam-Rijnmond al een tiental aangiften uit het hele land binnengekomen over de eventuele malafide praktijken van het internetbedrijf. Honderden klanten hebben via de website voor honderden euro's aan voornamelijk Playmobil-speelgoed gekocht, maar dreigen die cadeautjes niet voor de sinterklaasviering in huis te hebben.
Tranen
"De tranen springen mij in de ogen, dat ik mijn kinderen op Sinterklaas moet teleurstellen omdat er geen cadeautjes zijn. In oktober hebben wij al besteld, maar kregen maar niets. Contact opnemen met het bedrijf is onmogelijk. Ze zijn onbereikbaar", aldus een boze klant.
De eigenaar van Fun-Toys, Martin B., dreigt na alle aandacht op internet over zijn mogelijke oplichtingspraktijken en vanwege publicatie in deze krant de stekker uit zijn bedrijf te trekken. "Dan kunnen de mensen naar hun geld fluiten. Zij krijgen hun bestelde producten niet en mijn werknemers staan op straat. Dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Mensen zijn om de haverklap boos en geduld hebben Nederlanders niet", aldus B., die overigens niet voor het eerst verdacht wordt van oplichting.
Zo was hij eerder betrokken bij het Nederlandse spoorbedrijf Nostalgie Expresse Spoorweg Maatschappij, dat besloten vervoer aanbood met stoomtreinen. Na een tijdje kwam aan het licht dat B. nooit betaald heeft voor onder andere de stoomlocomotieven, het callcenter en de catering.
Een aantal gedupeerden is los van elkaar in groten getale naar het bedrijfspand aan de Willemskade gekomen om hun betaalde speelgoed op te eisen. Daarbij ging het er vaak niet zachtzinnig aan toe en zou het personeel van Fun-Toys zijn bedreigd, zo stelt eigenaar Martin B. van Fun-Toys. De Schiedammer zegt zelf ook al meerdere malen met de dood te zijn bedreigd. "Aangifte doen heeft geen zin, de politie doet toch niets."
Volgens B. wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. " Er zijn maar een paar klanten die hun spullen nog niet hebben ontvangen. We hebben ook een heleboel tevreden klanten. Het probleem is dat onze leveranciers niet kunnen leveren wat wij vragen", aldus B., die gisteren zijn website op non-actief zette.
Voorraad
De Schiedammer zegt alles in het werk te stellen om de bestelde cadeautjes alsnog te leveren. "Het is echter onduidelijk wanneer. Mijn leveranciers in Duitsland hebben geen voorraad."
Overigens heeft het bedrijf ook de woede op de hals gehaald van speelgoedwinkel Fun Toys in Almere. "Wij worden dagelijks gebeld door boze klanten van deze internetonderneming, terwijl wij er helemaal niets mee te maken hebben. Vanaf de zomer worden wij al door gedupeerden gebeld.
Ik heb de meest trieste verhalen gehoord, maar ik kan ze niet helpen. Ik heb alle namen verzameld en ze doorverwezen naar de politie", aldus de speelgoedwinkel Fun Toys uit Almere. De politie is op dit moment druk bezig met het verzamelen van de aangiftes.
Bron: De Telegraaf
Edit : http://nl.wikipedia.org/wiki/NESM
Zie : http://www.inn.nl/~ajwkam/rail/nesmindezak.htm |
|
|
|
|
 | Politie onderzoekt oplichting bij Fun-Toys |  |
Geplaatst: Vr 30-11-2007 16:13:41 |
|
|
| Wieske |
| Gast-Moderator |
 |
 |
| Geregistreerd op: 15-6-2007 |
| Berichten: 342 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Politie onderzoekt oplichting bij Fun-Toys
Uitgegeven op vrijdag 30 november 2007 om 15:51:40
(Novum) - De politie onderzoekt mogelijke oplichting van het speelgoedbedrijf Fun-Toys uit Schiedam. Het internetbedrijf zou verkochte producten niet leveren. Honderden klanten zouden voor honderden euro's aan onder meer Playmobil hebben besteed, maar nog niets hebben ontvangen. De website is inmiddels gesloten.
Een aantal gedupeerden is naar het bedrijfspand van Fun-Toys gegaan om verhaal te halen, bevestigt een politiewoordvoerder vrijdag berichtgeving van De Telegraaf. De klanten zouden in oktober al hebben besteld met het idee het speelgoed voor Sinterklaas in huis te hebben.
De eigenaar van het bedrijf werd volgens de krant eerder verdacht van oplichting. Hij was betrokken bij het Nederlandse spoorbedrijf Nostalgie Expresse Spoorweg Maatschappij, dat besloten vervoer met stoomtreinen aanbood. Na een tijd zou aan het licht zijn gekomen dat de verdachte nooit had betaald voor onder meer de stoomlocomotieven, het callcenter en de catering.
Fun-Toys is niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: Nieuws.nl
|
|
|
|
|
| www.kopersbelangen.nl » Internetbedrijven |