| itouch2 kaart werkt niet meer na update nintendo. |  |
Geplaatst: Zo 02-08-2009 21:13:06 |
|
|
| thijs26 |
| Associate |
|
 |
| Geregistreerd op: 18-7-2008 |
| Berichten: 61 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hallo,
zaterdag 25 juli ik een itouch2 gekocht voor mijn nintendo dsi.
Deze kaart is er voor gemaakt op er spellen op te zetten die door mensen zelf gemaakt zijn of spellen die je zelf bezit zodat deze niet beschadigen. Deze kaart heb ik afgelopen dinsdag of woensdag ontvangen. Na installatie werkte deze perfect. 2 gekochte spelletjes erop gezet geen probleem. vandaag kreeg ik een update in mijn scherm van de nintendo dsi. Dit zijn standaard updates die je af en toe krijgt van nintendo. Ik heb de verpakking van de itouch2 bekeken en ook de website waar ik deze gekocht heb bekeken.
Beide stond niets vermeld over updates dat deze ongeschikt zijn voor de itouch2 en dat de kaart volledig compatible is. (hier heb ik ook een schreenshot van mocht de site aangepast worden achteraf)
Deze heb ik dan ook geinstalleerd (net als je windows update).
En wat blijkt. De itouch2 kaart is na deze update volledig onbruikbaar geworden. Hij schijnt dat 1.4 deze kaart blokkeerd en dat deze niet meer te gebruiken is.
Dus ik heb een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem gekocht heb:
-------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer mevrouw,
Ik heb bij jullie een card gekocht itouch2.
U geeft aan dat deze werkt op de nintendo dsi...
dit is echter niet het geval... ik heb ook nagezocht waarom niet.
DIt is omdat nintendo een update heeft uitgebracht waardoor deze kaart niet meer bruikbaar is.
Aangezien ik net een nieuwe dsi heb zit deze update er waarschijnlijk al op.
Ik zie ook geen mogelijkheid om meer terug te gaan naar 1.3e
u geeft aan op uw website:
De iTouch2 is de nieuwste flashkaart van het M3 Team. Dit team heeft al eerder de zeer succesvolle flashkaarten iTouchDS, M3 DS Real, M3 Simply en M3 Perfect ontwikkeld. Ook de gehele G6 flashkaart lijn is door M3 Team ontwikkeld.
Compatibel met de nieuwe DS, de NDSi
Dit is die dus echter niet! u geeft ook nergens aan op uw website dat deze niet compatible is met de update 1.4
Graag wacht ik u reactie af voor een passende oplossing. Bestelnummer 901728 orderdatum 25-07-2009
Met vriendelijke groet,
thijs
-------------------------------------------------------------------------------------
De DSi wordt standaard geleverd met een lagere firmware dan 1.4. Of het werkt heeft u voorlopig nog zelf in de hand.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
bij mij is die geupdate... hoe kan ik weten dat hij het daarna niet meer doet.
Ik heb mijn dsi uitgepakt geinstalleed geupdate stop het kaartje erin en hij wekrt niet meer.
Er staat nergens op uw site of op de site van itouch dat je de dsi niet mag updaten.
Hoe kan ik terug naar de oude firmware en als die niet mogelijk is hoe gaan wij dit oplossen want u geeft op u site aan dat deze dsi compatible is.
Met vriendlelijke groet,
Thijs
Wij hebben een nieuwsbrief verzonden met informatie over de DSi update icm de flashcard. Tevens staat op de site boven de artikelen dat het niet werkt met de 1.4 versie.
Er is wel degelijk gecommuniceerd met onze klanten die op de hoogte gehouden wilde worden.
De oplossing die wij kunnen bieden is: zodra er een nieuwe firmware voor een kaart komt die werkt met firmware versie 1.4 de kaart omruilen voor die kaart.
Als u nog vragen heeft, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
xxxxx
Geachte marcel.
Nog snel even op de productsite van u gekeken.
Staat niets vermeld over dat het product niet werkt of niet geupdate mag worden naar 1.4.
mail niet ontvangen dat het niet mag.
Ik ga er dus van uit dat ik dit product retour mag verzenden naar u.
Ik kan er helemaal niet meer mee. Ik ga niet weken/maanden wachten op een update die er misschien welhelemaal niet komt.
Met vriendelijke groet
thijs
Vanwege uw toon dat u er recht op heeft, terwijl dat niet is, gaan wij de kaart niet terug nemen. Wij wilden u nog tegemoet komen door een andere die wel gaat werken te gaan ruilen, maar dat is bij deze ook niet meer aan de orde. U heeft zelf de DSi onbruikbaar gemaakt voor de kaart die u heeft aangeschaft, terwijl dat sinds de update uitkwam er gecommuniceerd is met onze klanten. Dat u niet deze informatie wilde ontvangen middels een nieuwsbrief is uw eigen keuze. Verder is het in de ombouw wereld algemeen bekent om te wachten met updates en in de algemene voorwaarden die u geaccpeteerd heeft toen u het product bestelde stond bij punt 10.5
10.5 In geval van buiten werking gestelde producten of diensten door de officiële leverancier middels updates, is de gebruiker niet aansprakelijk. De afnemer dient zelf rekening te houden met eventuele buiten werking raken van niet offciële producten/aanpasiingen bij het installeren van officiële updates.
Die regels heeft u zelf opgesteld.
Ik zal deze mails verwerken bij kopersbelangen als u mij niet tegemoet wil komen. ik wou dit graag onder ons oplossen maar ik begreep in uw eerste mailtje al dat ik daar weinig kans op had.
U kan zich blijkbaar niet in mij inleven dat als ik een product koop voor pak em beet 50 euro naar een aantal dagen niet meer werkt dat ik dan boos ben.
Als u zo met al u klanten omgaat houd u er niet veel over.
Ik heb de nintendo geupdate volgens voorschriften en nogmaals in de specificaties van uw website (waar ik inmiddels een screenshot van heb gemaakt) nog op de website van itouch2 staat niet dat deze kaart niet meer werkt na het updaten. U zegt in 10.5 dat ik er regening mee heb moeten houden.. dat heb ik gedaan door u website te raadplegen waar niet bij stond dat deze na een update niet meer werkt.
U begrijpt dat u voorstel om maanden te gaan wachten op een kaart om te ruilen van de zotte is aangezien ik deze kaart nu nodig heb.
Ik zal u de link van kopersbelangen zo spoedig mogelijk doorsturen zodat u hier op kan reageren. Uit respect zal ik uw bedrijfsnaam niet noemen aangezien ik voor de rest goede verhalen over u hoor.
Met vriendelijke groet,
Thijs
Dat was het mailverkeer..... sorry voor de lange brief volgens mij kan ik het product terugsturen of werkt dat niet zo?
Er is mij een product toe gestuurd dat na een officiele update (net zoals een windows update) gewoon niet meer werkt en ook niet terug te draaien is. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Ik had het graag zelf met deze meneer opgelost maar ik ben bang dat hij mij een oplossing bied die niet gaat werken. Ik heb een aantal websites gezien die mij vertellen dat er voorlopig geen updates komen.
Met vriendelijke groet,
Thijs |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Ma 03-08-2009 06:18:13 |
|
|
| Inktvlek |
| Associate |
 |
 |
| Geregistreerd op: 29-6-2009 |
| Berichten: 92 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Hallo Thijs, welkom.
Ben je niet geabonneerd op de nieuwsbrief?
Is dat een verplicht onderdeel van de garantie?
Was er bij de aflevering van de kaart ook geen waarschuwende informatie?
Heb je de screenshots van de site zoals de tekst was toen je hem kocht en een link naar de site zoals het er nu bij staat in geval van veranderingen?
Als Kopersbelangen iets voor je wilt kunnen doen zal toch de naam van het bedrijf met email adres bekend moeten zijn.
Hebben de andere forums waar je informatie hebt gevraagd nog werkbare ideeën?
Het klopt niet als een bedrijf zegt de kaart te willen omruilen daarvan af te zien vanwege de klacht of de toon van die klacht.
Was je op de hoogte van dat artikel 10.5 toen je de aankoop deed? |
|
_________________ Het vlekt
|
|
|
|
| www.kopersbelangen.nl » Internetbedrijven |