www.kopersbelangen.nl Inloggen Registreer FAQ Gebruikerslijst Zoeken
www.kopersbelangen.nl » Internetbedrijven » Dennis Steyfa bekend van (internet) oplichting en zo ..... Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie   Afdrukvoorbeeld Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Dennis Steyfa bekend van (internet) oplichting en zo .....
BerichtGeplaatst: Zo 12-06-2005 13:45:52 Reageer met quote
btchbabe
In Memoriam

10/6/2005

Tsja wat kunnen we allemaal zeggen over onze Dennisje alias Dennis Steyfa?
Dat het een oplichter is is algemeen bekend dat hij geen gebrek aan fantasie heeft kan ook wel op het lijstje net zoals het feit dat hij last heeft van meerdere persoonlijkheden en vele nepbedrijven die het geld bij mensen uit de zak klopt en er worden dan honderden excuses aangevoerd maar terug betalen hoort er schijnbaar niet bij aangezien ik (btchbabe) al vanaf 17 maart aan het wachten ben
Ik bestelde op zijn site van GBASP.nl een roze gameboy + 3 spelletjes het was een aanbieding alles voor 149 euro
Het moest betaald worden door overboeking naar een rekeningnummer en dan zou het verzonden worden wat ik dus op 15 maart deed

Op 17 maart kreeg ik deze mail binnen:
Dit is een automatische email.

Bestelling Nr: 050315-062015-5943 heeft een statuswijziging ondergaan, namelijk:
'Betaling is voldaan, het pakketje wordt klaar gemaakt voor verzending.'.

U mag steeds iemand van onze medewerkers contacteren indien U vragen heeft over
deze statuswijziging. (Indien uw bestelling werd afgewezen zal U spoedig een
volledige uitleg krijgen van onzentwege.)

Na vele mailtjes heen en weer zijn we nu bijna 3 maanden verder en nog steeds geen roze gameboy ontvangen maar wel de 3 spellen die uit alanya moesten komen en bovendien nog illegaal zijn ook.
Een vriend van mij wees mij op de site van Opgelicht.net en daar zag ik dat ik niet de enige gedupeerde van Dennis was. Meneer was zelf maar een topic begonnen vol met excuses dat het niet aan hem lag maar aan de leverancier bla bla bla. Op aanraden van de mods daar heb ik aangifte gedaan bij de politie die het in mijn geval echt serieus namen ik hoor van andere gedupeerden dat dat niet overal het geval.
Op die site werd er ook erg serieus op ingegaan en ook door de mods daar die met goede tips en aanwijzingen kwamen maar na de wisseling van de wacht daar qua mods is het sterk achteruit gegaan daar en aangezien er niet alles meer gezegd mag worden zonder dat alles gewijzigd of zelfs belangrijke info verwijdert word ben ik hier terecht gekomen en dat bevalt me een stuk beter
aangezien de mods van daar nu hier te vinden zijn en meer verstand van zaken hebben dan bij Opgelicht.net
ben benieuwd of Dennis hier dezelfde excuses en onzin komt vertellen als daar
het is gewoon niet meer dan normaal dat de mensen die betaald hebben en niks hebben ontvangen hun geld gewoon terug krijgen dus ik hoop dat de rest die ineens allemaal stilgevallen waren nu op deze site weer tot leven komen zodat we samen kunnen proberen ons geld terug te krijgen
ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor

*Aanvulling* door soundje
Ook probeerde Dennis onder verschillende namen, veel verwarring te scheppen en wijst hij steeds het onderwerp door naar een onderwerp dat hem beter uitkomt. Het verhaal gaat dus over het niet terug betalen of leveren van goederen maar als het onderwerp ineens over ip.nummers gaat omdat dennis steeds dezelfde gebruikte voor zijn spamming en mail, grijpt hij dat direct aan en houd zo het onderwerp betalen weg. Het contact, waar Dennis zo op hamert, kun je ook nemen met een potje zout. Telefonisch is hij niet te bereiken en op de mail
reageert hij dus ook al niet. De nummers die van hem bekend zijn, zijn al gebelt en komen uit op een vast nummer in een huis in Turkije en een mobiel nummer die in turkije thuis hoort. Verder geeft hij ook andere nummers met een smoes dat het gaat om een nummer die hij zou krijgen van iemand maar nog niet had enzovoorts.

Dan een schok want ergens midden in het forum duikt King of Games op. Niet blij met de gang van zaken omdat de dame Sonja genaamd, net begint met de webwinkel. Een webwinkel die opvallend veel gelijkenis vertoond met de website van GBASP. Nadat ik (Soundje) een fake mail adres had opgesteld en mijzelf had aangemeld en een bestelling had geplaatst, kreeg ik een bevestiging die echt exact hetzelfde was als die van GBASP. Dezelfde fouten werden ook gemaakt bij aanmelding van die site. Geen contact gegevens, geregistreerde was K. kingofgames en op het adres was een telefoonnummer vermeld die ook 11 nummers bevatte. Onderzoek bracht het volgende, het adres waar het bedrijf stond geregistreerd had een telefoonnummer. Die is gebelt en wat blijkt, de dame achter dat nummer weet van niets en heeft aangifte gedaan bij de politie.

Dennis is op dit moment heel stil en de enige die zo af en toe eens komt kijken is Yoda alias Marian. Nu is dat natuurlijk ook weer de vraag want Marian en Dennis zijn verloofd met elkaar en spelen dit samen uit natuurlijk. We moeten dus goed opletten wat er gezegt wordt want Dennis is wel zo “slim” om steeds onder andere namen in te loggen en presteerde het zelfs al eens, als jurist, berichten te posten die dan ook bijna gelijk door een echte jurist om zeep werd geholpen. Hij doet er alles aan om “eerlijk” over te komen maar uit alles blijkt dat Dennis een gevaarlijk, liegend, zielig oplichtertje is. Zie het als een klein kind die zijn zin niet krijgt Cool

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van btchbabe Stuur privé bericht Verstuur e-mail

BerichtGeplaatst: Wo 15-06-2005 11:26:09 Reageer met quote
Leader
Hoofdmoderator

Zoals iedereen al lang denkt en weet zit Dennis Steyfa ook achter dat Kog gebeuren. Hij is wederom op een vreselijke manier door de mand gevallen en hij en Marian Tiehuis hebben zich gisteren en afgelopen nacht bijzonder onbeschoft gedragen, niet alleen hier, maar ook op Opgelicht.net en InternetOplichting.nl !

Ik zou de topicstarter daarom vriendelijk willen verzoeken het verhaal hier verder te verduidelijken en de link Dennis Steyfa/Marian Tiehuis/Kog uit een zetten !
Bij voorbaat mijn dank Twisted Evil

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van Leader Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Zo 26-06-2005 03:48:03 Reageer met quote
Soundje
Counsellor

Ik kan nog wel een kleine aanvulling geven en ik heb dat ook al op de andere geplaatst. Hoe opvallennd is het dat zowel KoG als GBASP erg stil zijn. Je kan een paar dingen bedenken

1: Mervouw is werkelijk zwanger en ligt in een bevalings periode. ( iets wat er ziek zou zijn want ze hebben eerder gezegt in het forum dat de hele situatie zoveel impact heeft dat ze het kindje kwijt waren geraakt)

2: ze zijn beiden opgepakt wegens oplichting.
3: Ze houden de boel even stil om zo te hopen dat we ze zijn vergeten.

Ik denk niet dat dat zal gebeuren want heel veel gedupeerden hebben nog steeds niets terug gehad. Er staat nog een behoorlijk bedrag open. Even terug komen op het feit dat ze in een bevalling zou liggen, het valt dan ook wel erg op dat KoG, die immers naar eigen zeggen niets met dennis te maken heeft, opvallend stil is geworden.

De telefoonnummers die in ons bezit zijn staat nog steeds een tap op en daar komt hopelijk meer uit. Wel is bekend dat 1 nummer van een familielid of goede vriend is. Deze persoon is een bekende van Dennis.

Dit is het voor nu heel even we houden nog vol met zoeken ondanks de warmte.

Ik zou zeggen wordt vervolgd ( op 2 manieren te lezen )

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van Soundje Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Za 13-08-2005 20:12:40 Reageer met quote
Angela
Stagiaire

Ook ik heb 2 weken geleden € 75,00 overgemaakt naar King of Games en de 2 bestelde spellen nog niet ontvangen. Ik krijg ook geen reacties meer. Toen ik het geld had overgemaakt heb ik nog bericht gekregen dat de spellen beging week 32 thuisbezorgd zouden worden, maar ik heb niets ontvangen en krijg nu ook geen reactie meer op mijn mailtjes. Ik ga maandag bij de politie aangifte doen. Ik ben op de site van king of games terecht gekomen via marktplaats. Ik heb daar ook melding gemaakt van deze oplichting.

Angela

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van Angela Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Za 13-08-2005 21:40:21 Reageer met quote
pfffff
ex-moderator/ex-forumlid

@Angela:

Wil jij het kopie van het afschrift van de betaling doorsturen via PB aan Leader of mij.
Ook graag meer informatie posten zoals de ordernummers, titels en de datum van de bestelling.

vr.gr. Pink Rosie

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van pfffff Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Zo 14-08-2005 08:43:48 Reageer met quote
pfffff
ex-moderator/ex-forumlid

Ontvangen informatie van forumlid Angela :

Onderwerp: Bestelling ontvangen angela
Bestel nummer:050731-191138-8033
Bedrag 74,85 euro.

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van pfffff Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Ma 26-09-2005 01:36:15 Reageer met quote
Soundje
Counsellor

Ja daar zijn we dan weer even.

Een klein maar bevestigend nieuwtje.

Onze "vriend" Dennis post op dit moment onder de naam KoGgbasp op het andere forum met de melding dat hij binnen 4 weken ieder slachtoffer van hem gaat terug betalen!

Zoals altijd zegt hij over btchbabe dat zij als laatste wordt terug betaald omdat de gegevens niet bekend zijn. Voor de informatie, de gegevens staan wel 3 keer vermeld in diverse onderwerpen en per onderwerp meerdere malen.

Wat dennis schijnt te vergeten is dat hij zelf eerst zo vast hield aan het "feit" dat KoG en GBASP niets met elkaar te maken hebben maar nu inmiddels wel (en precies zoals we eigenlijk al wisten) "woordvoerder" is voor beide beide bedrijven. We kunnen dit stellen als een bekentenis en plaatsen onder het blokje erg dom en ondoordacht.

The story goes on Wink

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van Soundje Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Vr 07-10-2005 10:22:00 Reageer met quote
cobra
gast spreker

Hee..... Daar hebben we Dennis weer !

Klik op het woordje "zijn" en zie ook het Softplus onderwerp : http://vkmag.com/index.php/weblog/comments/4633/

Beetje ruzie aan het maken met de verkeerde luitjes Dennis ? Ik vind het echt GeenStijl ! Razz

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van cobra Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Ma 10-10-2005 14:35:41 Reageer met quote
Soundje
Counsellor

Hey Cobra,

Ja softplus is inmiddels bewezen dat die ook al van hem is en ook weer via een constructie. Maar ook daar wordt al hard aan gewerkt. Zijn site zijn steeds korter online en het zal niet lang duren voordat hij gewoon moet stoppen omdat iedereen op zijn nek zit.

BerichtGeplaatst: Di 11-10-2005 13:45:04 Reageer met quote
Leader
Hoofdmoderator

Aan alle gedupeerden van Dennis Steyfa en King of Games (KOG) :

vanavond zal er op Tros Opgelicht aandacht worden besteed aan de handel en wandel van deze dubieuze persoon.

Kijken dus naar Tros Opgelicht, 21.17 uur op Ned2 !

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van Leader Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Di 11-10-2005 13:58:05 Reageer met quote
Soundje
Counsellor

Ik had afgelopen zondag (09-10-2005 @ 14:00 uur) een zeer enerverende afspraak in de studio's van TR0S OPGELICHT waar er aandacht werd besteed niet alleen aan het feit van de 100ste aflevering maar ook aan onze vriend Dennis Steyfa!

Over enkele ure wordt op Nederland 2 door Tr0s Opgelicht aandacht besteed aan onze oplichter DENNIS STEYFA! Dennis wordt maar een heel klein beetje door de mangel gehaald hoor en ik heb begrepen van de redactie dat de CIA zelfs met hem bezig is in verband met de oplichtings praktijken van Dennis. Ik heb met hun gesproken en ze hebben vrijdag nog met hem gesproken en we kennen dennis, ellelange verhalen over dat wij hem zwart maken en draaien in de meest onmogelijke vormen.

Dennis zit nu echt met grote problemen want ook de hosting bedrijven willen geld van hem zien nu.

Over de uitzending: Een klein intro was er en na de intro kwam ik als eerste aan bod over gbasp. Met een kleine instart over wie dennis is naar KoG en er is zelfs een interview met zijn ex en stiefouders geweest die hem niet geheel ongeschonden laten. Dan is er nog een instart met een amerikaans bedrijf die ook gedupeerde van hem is.

Wat wel leuk was was het feit dat de redactie hem belde en vroeg hoe dus de stand van zaken was. Hij zei nou bel me op mijn mobiele nummer. Dat was een nederlands mobiel nummer en die stond zoals al verwacht uit. Vervolgens belde de redactie dus het turkse nummer waar dus werd opgenomen. Daar was hij allerminst blij mee Laughing Toen er werd gevraagd of hij naar de studio wilde komen zei hij dat het onze (gedupeerden en forum masters) schuld was dat zijn bedrijven niet goed liepen en hij wilde gewoon niet mee werken. Niet eens zijn standpunt verdedigen. Een gesprek met hem gister door de redactie draaide zoals gewoonlijk uit op niets. Maar zijn stem zal hoorbaar zijn.

Kijk dus DINSDAG 11 oktober a.s. naar TR0S OPGELICHT. De voorstelling begint om 21:15 uur en wordt woensdag avond 12 oktober herhaald om 23:00 uur Wink

dinsdag 11 oktober 21:15 uur op Nederland 2 / DENNIS STEYFA
BerichtGeplaatst: Di 11-10-2005 17:30:18 Reageer met quote
pfffff
ex-moderator/ex-forumlid

dinsdag 11 oktober 21:15 uur op Nederland 2

Dennis Steyfa

Overal waar deze naam opduikt worden mensen gedupeerd, zo lijkt het. Internetoplichting, creditcardfraude, maar ook in de privé-sfeer heeft niemand een goed woord over voor deze Dennis. Voor Opgelicht deden zelfs zijn ouders een boekje open…

Bent u gedupeerd door een van Steyfa’s websites gbasp.nl of kingofgames.nl? Hij heeft een speciaal emailadres geopend om gedupeerden terug te betalen. Stuur een mail naar koggbasp@hotmail.com, en vermeldt daarin: naam, adres, rekeningnummer, ordernummer en een kopie van overschrijving.

Steyfa belooft iedereen tot op de laatste cent terug te betalen. We wachten af… Ondertussen vindt u verhalen van andere gedupeerden op onder andere www.kopersbelangen.nl en www.internetoplichting.nl

Herhaling op woensdag 12 oktober om 23:00 uur op Nederland 2

BerichtGeplaatst: Di 18-10-2005 16:27:23 Reageer met quote
Soundje
Counsellor

LET OP !!!!!! Dennis is weer bezig. Ik heb net marktplaats alweer op de hoogte gebracht en ik kreeg nu toch een leuke mail Razz ..... let op ....

mail van Dennis schreef:
Van: fgreger gergwegew <boterkaasei@hotmail.com>
Verzonden: dinsdag 18 oktober 2005 13:31:47
Aan: xxpierced_babexx@hotmail.com
Onderwerp: RE: zelda

| | | Postvak IN

MIME-Version: 1.0
X-Originating-IP: [85.98.114.95]
X-Originating-Email: [boterkaasei@hotmail.com]
X-Sender: boterkaasei@hotmail.com
Received: from hotmail.com ([64.4.49.15]) by mc12-f33.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.211); Tue, 18 Oct 2005 06:31:49 -0700
Received: from mail pickup service by hotmail.com with Microsoft SMTPSVC; Tue, 18 Oct 2005 06:31:48 -0700
Received: from 85.98.114.95 by by14fd.bay14.hotmail.msn.com with HTTP;Tue, 18 Oct 2005 13:31:47 GMT
X-Message-Info: JGTYoYF78jEHjJx36Oi8+Z3TmmkSEdPtfpLB7P/ybN8=
X-OriginalArrivalTime: 18 Oct 2005 13:31:48.0067 (UTC) FILETIME=[4A333330:01C5D3E8]
Return-Path: boterkaasei@hotmail.com

--------------------------------------------------------------------------------

Bron van e-mailbericht weergeven
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1; format=flowed

het spel is al verkocht

From: "Pierced Babe" <xxpierced_babexx@hotmail.com>
To: boterkaasei@hotmail.com
Subject: zelda
Date: Tue, 18 Oct 2005 13:05:46 +0000

Hi ik wilde graag dat spel zelda bestellen hoe kan ik eraan komen? groetjes

Laten we even letten op het IPnummer die zoals gebruikelijk uit turkije komt Razz Ik heb hem ook maar een mailtje terug gestuurd. In het kort gezegt: lullig he dat we je weer door hebben. Wanneer ga je de rest van de gedupeerden betalen? Wink

BerichtGeplaatst: Ma 24-10-2005 18:50:11 Reageer met quote
cobra
gast spreker

Hallo allemaal ! Daar ben ik weer na een tijdje buitenland Cool (wat een pokkeweer hier trouwens)

Ik lees net dat die Steijfa en Marian uit elkaar zijn en dat hij haar
ook heb belazerd. Pffff Dat is haar verdiende straf ook vind
ik Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil Wisten jullie dat al ?

Greetz

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van cobra Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Ma 24-10-2005 18:55:01 Reageer met quote
pfffff
ex-moderator/ex-forumlid

Laat me raden ........ Dennis is er toch niet vandoor met Renate K ? Wink

@Marian,

Als je iets kwijt wilt over Dennis en Renate wij willen het graag weten.

BerichtGeplaatst: Ma 24-10-2005 20:34:08 Reageer met quote
Dreetje
Gast

Ik heb contact gehad met Marian en ze zijn inderdaad uit elkaar Dennis heeft haar en de baby gedumpt voor Renate Kuipers.
Marian gaat naar de politie om Dennis aan te geven dus misschien dat ze hem dan eindelijk eens gaan oppakken.

BerichtGeplaatst: Ma 24-10-2005 21:19:17 Reageer met quote
pfffff
ex-moderator/ex-forumlid

Via de cache van Google heb ik nog even een topic van IO naar boven kunnen halen wat daar nu is verwijderd. Daaruit blijkt dat Tiehuis en Steyfa al voor de bekende GBASP aan het oplichten waren.
Het gaat hier om een zaak van 6 december 2004 waar een gedupeerde een spelletje bestelde en het geld overmaakte naar Tiehuis met het rekeningnummer: 156852837 t.n.v. E-infra wat stond geregistreerd bij de KvK op het welbekende adres aan de Tarwestraat te Enschede. Er was toen het IP nummer gebruikt 195.175.37.55 wat verwees naar Turkije.

Het is wat zoeken maar dan heb je ook wat:
pag.2 van dit topic

BerichtGeplaatst: Ma 24-10-2005 21:46:36 Reageer met quote
schaap
Managing Partner

Pink Rosie schreef:
Via de cache van Google heb ik nog even een topic van IO naar boven kunnen halen wat daar nu is verwijderd.

Het is wat zoeken maar dan heb je ook wat:
pag.2 van dit topic

Zou de search van de mods op internetoplichting dan echt niet in het archief gaan? Nouja, dat maakt niet uit
Knap werk van je pink rosie

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van schaap Stuur privé bericht

BerichtGeplaatst: Ma 24-10-2005 22:07:03 Reageer met quote
btchbabe
In Memoriam

Dreetje schreef:
Ik heb contact gehad met Marian en ze zijn inderdaad uit elkaar Dennis heeft haar en de baby gedumpt voor Renate Kuipers.
Marian gaat naar de politie om Dennis aan te geven dus misschien dat ze hem dan eindelijk eens gaan oppakken.
het lijkt mij meer dat het 1 of andere afleidingsmanoevre is want dit heeft ze vaker verteld dat ze van dennis af ging en liegen is haar niet onbekend zoals we weten

Bekijk gebruikers profiel Zoek naar alle berichten van btchbabe Stuur privé bericht Verstuur e-mail

BerichtGeplaatst: Di 25-10-2005 10:23:07 Reageer met quote
pfffff
ex-moderator/ex-forumlid

Ik zie dat de door mij gedane en opgezochte posting is overgenomen door Angela S Evil or Very Mad
Blijkbaar kan deze voormalig moderator Indira wiens berichten en accounts overal verwijderd worden tegenwoordig niets anders meer dan pronken met andermans veren !

Edit: Ik zie dat je jouw bericht hebt aangepast Angela S, maar het is inmiddels wel bekend hoe jij aan je informatie komt.

Dennis Steyfa bekend van (internet) oplichting en zo .....
 www.kopersbelangen.nl » Internetbedrijven